Werken bij Roscom

Onze kijk op klantcontact

Onze kijk op klantcontact

Dit jaar bestaat Roscom 15 jaar, een mooi moment om terug te blikken op het ontstaan van het bedrijf en de reden van ons succes. Als het gaat om ondernemerschap, lef en risico’s durven nemen kan het verhaal van Roscom als inspirerend voorbeeld gelden.

Hoe is het dan begonnen?

Zoals je in de vorige blog hebt kunnen lezen zijn wij een familiebedrijf. In de beginjaren van deze eeuw besloten Bas Potjes en zijn vader Willem om samen te gaan ondernemen. De keuze viel op een Primafoon franchise, wat in een aantal succesvolle en ook rumoerige jaren meerdere keren een andere naam op de gevel kreeg. In de winkel werden mobiele abonnementen verkocht, maar ook vast internet. Vooral het Alles-in-1 pakket van @Home was populair. Doordat je als klant het pakket meteen meekreeg, en er goed nagedacht werd over de visual merchandising, was het aantrekkelijk om direct te kopen.

De markt op

Willem voelde aan dat er meer in zat. Hij boekte in het voorjaar een marktkraam op de braderie in Zwolle en stalde hier de pakketten uit. Hij ging niet achter de kraam zitten, zoals de meeste marktkooplui, maar sprak actief passanten aan. Die dag verkocht hij alles wat hij mee had genomen. Zijn succes? Actief luisteren, doorvragen, humor en echt contact maken, over trendsettend in onderscheidend klantcontact gesproken!

Succes!

Na een succesvolle zomer op de markt werd samen met @Home besloten dat de samenwerking een permanente vorm moest krijgen. Roscom werd opgericht en de eerste promotie bus werd aangeschaft.

In de loop der jaren hebben we verschillende soorten werkzaamheden toegevoegd aan ons dienstenpakket. Vaak ontwikkelen we dit samen met onze opdrachtgevers, op basis van veranderende wensen en behoeftes. Zo waren we de eerste die ‘door-to-door service’ ging verlenen, was het Ziggo led huis zijn tijd ver vooruit, en combineren we nu field- en telemarketing voor een nóg betere klantervaring.

Terug naar het heden

In onze visie op 2023 staat een ambitie omschreven die een sterke link heeft met ons ontstaan; “Wij zijn de trendsetter in onderscheidend klantcontact”. Deze zin draagt twee uitdagende elementen in zich; trendsetter willen zijn, en onderscheidend klantcontact uitvoeren. We vertalen dit door naar het type opdracht dat we graag uitvoeren én naar de wijze waarop we dat doen.

Onze eigen Academy

In onze visie op 2023 staat een ambitie omschreven die een sterke link heeft met ons ontstaan; “Wij zijn de trendsetter in onderscheidend klantcontact”. Deze zin draagt twee uitdagende elementen in zich; trendsetter willen zijn, en onderscheidend klantcontact uitvoeren. We vertalen dit door naar het type opdracht dat we graag uitvoeren én naar de wijze waarop we dat doen.

We helpen je jouw EQ-vaardigheden (Emotionele intelligentie) te ontwikkelen, omdat inzicht in emoties je in staat stelt authentiek contact te maken met anderen. Voeg daar kennis van lichaamstaal aan toe, waarmee je de ander nog beter leert begrijpen.

Met dit hele pakket aan vaardigheden die we je leren, durven we wel te stellen dat onze Academy trendsettend en onderscheidend is, en dát is precies waarin wij ons onderscheiden van de rest.

Geschreven door:

Niels Meulman

Copyright 2020 @ Roscom Promotie